sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Variabile în PAWN

Variabile în PAWN

    În acest tutorial vă voi explica tipul variabilelor în limbajul PAWN.

    În Pawn există 3 tipuri de variabile esențiale într-un script(text,intregi,float)

1.Text



Variabilele de tip text sunt defapt tablouri în care se stochează fiecare caracter.

Să vă dau un exemplu. Vrem să stocăm cuvantul salut, vom avea nevoie de funcția 
new text[5];
format(text, sizeof(text), "salut");

Se vor stoca astfel:


2.Întregi

Sunt variabilele de tip întreg adică fară virgulă sau punct.

Exemplu:

new variabila = 5;
printf("%d",variabila);


Ne va afișa în consolă valoarea variabilei adică 5.

3.Float

Este variabila cu punct sau virgula. O folosim deobicei cand vrem sa află coordonate, viata sau armura unui jucător.

Spre exemplu, vrem să aflăm coordonatele unui jucător:

new Float:x, Float:y, Float:z
GetPlayerPos(playerid, x,y,z);
printf("%f x, %f y, %f, z", x,y,z);



Ne va afișa în consolă coordonatele jucătorului. Acum dacă să zicem că coordonatele jucătorului sunt 24.77 , 43.66 , 66.43 ; dacă nu am folosit Float: ne ar fi afișat 24 43 66

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu